Incompany training

Luisteren is een incompany training. U kunt hier vrijblijvend een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen.


Luisteren

Schrijven, spreken en ook lezen krijgt binnen de communicatie vaak ruimschoots aandacht. Maar hoe zit het met luisteren? Kan iedereen zomaar goed luisteren? Luisteren is een intern proces. Het lijkt lastig te beoordelen of iemand wel of niet goed luistert. Toch hebben we allemaal voorbeelden van mensen om ons heen die goed kunnen luisteren. Of vaker nog: die niet goed luisteren. Het blijkt dat we mensen die goed kunnen luisteren meer waarderen. En mensen die niet goed kunnen luisteren: daar ergeren we ons mateloos aan. In deze cursus leert u een betere luisteraar te worden. Dat helpt u – zowel zakelijk als privé – de communicatie met anderen verbeteren. U zult merken dat u daardoor hechtere relaties krijgt en succesvoller kunt worden.

Doel

Na deze training:

  • bent u in staat om uw zakelijke prestaties te verbeteren door actief te luisteren;
  • bent u in staat uw vergaderingen, overlegmomenten e.d. te verkorten;
  • ervaart u minder stress omdat u beter in staat bent aan te sluiten bij de ander;
  • bent u in staat u te richten op de behoeften en verwachtingen van de ander zonder u zelf ‘te verliezen’.

Onderwerpen

  • hoe goed luistert u al?
  • verschillende luistertypes
  • bepaling van uw hoofdtype
  • verschillende methoden om het luisteren te verbeteren
  • oefenen van een positieve luisterhouding
  • persoonlijk actieplan